Welkom op mijn blog.

Welkom op mijn Blog.


Quilten doe ik al een aantal jaren. Ik wist van het fenomeen "quilts" maar daar had je het ook mee gehad. Handwerken was nooit een hobby van mij. Het beperkte zich tot het maken van kinderkleding toen de kinderen nog jong waren. Tot, tijdens een vakantie in Denemarken ik één van de deelneemsters 's avonds in een stoel zag wegkruipen. Ze zat daar met lapjes te "prutsen" zoals ik dat toen omschreef. Omdat ik na die bewuste vakantie voor een jaar naar een revalidatiecentrum moest en ik 's avonds iets anders te doen wilde hebben dan lezen of tv kijken dacht ik dat dat prutsen ook wel iets voor mij kon zijn. Van Elze, de bewuste quiltster heb ik de beginselen van quilten geleerd. Later heb ik een aantal cursussen gevolgd om bepaalde technieken te leren en ik ben veel, heel veel uit boeken en via internet aan de weet gekomen.Ach en jullie weten wat er dan gebeurd. Je raakt verslaafd!


woensdag 5 oktober 2011

Verkocht.....

Toen Miny en ik een paar maanden geleden in Bouillin waren (ons jaarlijkse weekje bij Hilde), zijn we ook een dag op quiltwinkeltjes-jacht geweest. En tijdens die dag hebben we het blad Vignette gekocht. Waarom? We waren verkocht vanwege de mooie mistery die daar in staat.  Het is een quilt van Lennette Anderson.

  
Het is best een grote quilt met heel veel stitcherie er in verwerkt.



















En we zijn dus begonnen. Pfff er zit wel heel veel werk in maar het is leuk om te doen. De stoffen voor de quilt hebben we gekocht bij: Marutska Mooie stof , "Sweet Brodery" can Lecien, ontworpen door Rosalin Quinlan
De quilt bestaat uit Een middenstuk (we weten nog niet hoe dat eer komt uit te zien). Daarom heen zijn randen van van afwisselend blokken en stitcherie. Het betekent dat de grootste rand stitcherie meer dan 4 x 1 meter lang zijn. Kortom... heel veel werk te doen. Maar het is echt een heerlijk werkje omdat je het snel kunt wegleggen en snel kunt oppakken.
Wel is er heel veel tekenwerk te doen om alle patronen goed op de stof te krijgen. Ik gebruik daar micron-pennen nr. 002 voor, in kleur. Zo kan ik na het tekenen gelijk zien welke kleur een bepaalde bloem krijgt. De inkt kan niet meer worden uitgewassen maar omdat het zulke dunne lijntjes zijn kun je ze niet meer zien na het stitchen. Hier alvast een paar van de blokken die ik al klaar heb. Er zijn er al meer af maar daar moet ik nog foto's van maken. Dus die houden jullie te goed.


Dit blok wordt (in verschillende uitvoeringen) vier keer herhaald. Het blok hieronder is onderdeel van vier hoekblokken.


wordt vervolgd.

3 opmerkingen:

Miny zei

Ohh, dat ziet er wel spannend uit, wat een prachtige stoffen gebruik je. Zeer benieuwd naar het vervolg.

Groeten Miny

conny's quilts en creaties zei

Dat ziet er veelbelovend uit. Mooie frisse kleuren gebruik je ervoor.

Floor zei

Leuke vrolijke kleurtjes!
Als ik het goed begrijp komen er nog meer bladen met het vervolg.
Kan je ze hier in Nederland dan ook kopen die bladen?
Groetjes,
Floor