Welkom op mijn blog.

Welkom op mijn Blog.


Quilten doe ik al een aantal jaren. Ik wist van het fenomeen "quilts" maar daar had je het ook mee gehad. Handwerken was nooit een hobby van mij. Het beperkte zich tot het maken van kinderkleding toen de kinderen nog jong waren. Tot, tijdens een vakantie in Denemarken ik één van de deelneemsters 's avonds in een stoel zag wegkruipen. Ze zat daar met lapjes te "prutsen" zoals ik dat toen omschreef. Omdat ik na die bewuste vakantie voor een jaar naar een revalidatiecentrum moest en ik 's avonds iets anders te doen wilde hebben dan lezen of tv kijken dacht ik dat dat prutsen ook wel iets voor mij kon zijn. Van Elze, de bewuste quiltster heb ik de beginselen van quilten geleerd. Later heb ik een aantal cursussen gevolgd om bepaalde technieken te leren en ik ben veel, heel veel uit boeken en via internet aan de weet gekomen.Ach en jullie weten wat er dan gebeurd. Je raakt verslaafd!


zaterdag 15 oktober 2011

Vakantieherinneringen

Altijd als ik met vakantie ben probeer ik een quilttentoonstelling te bezoeken. Tot nu toe lukt dat best.
Zo waren we een paar  jaar met vakantie in Denemarken en ik wist dat er een quilttentoonstelling was in het Textielmuseum in Herning . Een schitterend oud gebouw waarin je de geschiedenis van de textiel op een geweldige manier kunt bekijken De tentoonstelling  was van de EAQ. En de foto's die ik toen heb gemaakt kwam ik de afgelopen dagen tegen. Ik heb ze in een filmpje gezet en  het was weer even genieten van al het moois wat ik toen heb gezien.

Geen opmerkingen: