Welkom op mijn blog.

Welkom op mijn Blog.


Quilten doe ik al een aantal jaren. Ik wist van het fenomeen "quilts" maar daar had je het ook mee gehad. Handwerken was nooit een hobby van mij. Het beperkte zich tot het maken van kinderkleding toen de kinderen nog jong waren. Tot, tijdens een vakantie in Denemarken ik één van de deelneemsters 's avonds in een stoel zag wegkruipen. Ze zat daar met lapjes te "prutsen" zoals ik dat toen omschreef. Omdat ik na die bewuste vakantie voor een jaar naar een revalidatiecentrum moest en ik 's avonds iets anders te doen wilde hebben dan lezen of tv kijken dacht ik dat dat prutsen ook wel iets voor mij kon zijn. Van Elze, de bewuste quiltster heb ik de beginselen van quilten geleerd. Later heb ik een aantal cursussen gevolgd om bepaalde technieken te leren en ik ben veel, heel veel uit boeken en via internet aan de weet gekomen.Ach en jullie weten wat er dan gebeurd. Je raakt verslaafd!


dinsdag 17 november 2015

De voortgang van de Millefriore quilt

 
Eigenlijk niet zoveel te vertellen. Ik ben de afgelopen maanden druk geweest met de Millefiore quilt. Van de 13 rossettes heb ik er nu 11 af. En ik heb ze ook al aan elkaar gezet. hieronder het resultaat.
Nu rest nog rossette 11b, 12a en 12b. En dan nog de afwerking. Ben nog aan het bedenken welke kleur rand ik er omheen zal zetten of dat ik ga proberen de rand te maken van de zelfde stoffen als de aangrenzende rossette.
Hmmmmmmm. ik ben er nog niet uit.
 

2 opmerkingen:

Floor zei

Wordt prachtig! Heel veel stukjes, maar het zijn hele aparte patronen en de stoffen doen de rest.

Johanna Zweden zei

Wouw at mooi
Groetjes uit Zweden