Welkom op mijn blog.

Welkom op mijn Blog.


Quilten doe ik al een aantal jaren. Ik wist van het fenomeen "quilts" maar daar had je het ook mee gehad. Handwerken was nooit een hobby van mij. Het beperkte zich tot het maken van kinderkleding toen de kinderen nog jong waren. Tot, tijdens een vakantie in Denemarken ik één van de deelneemsters 's avonds in een stoel zag wegkruipen. Ze zat daar met lapjes te "prutsen" zoals ik dat toen omschreef. Omdat ik na die bewuste vakantie voor een jaar naar een revalidatiecentrum moest en ik 's avonds iets anders te doen wilde hebben dan lezen of tv kijken dacht ik dat dat prutsen ook wel iets voor mij kon zijn. Van Elze, de bewuste quiltster heb ik de beginselen van quilten geleerd. Later heb ik een aantal cursussen gevolgd om bepaalde technieken te leren en ik ben veel, heel veel uit boeken en via internet aan de weet gekomen.Ach en jullie weten wat er dan gebeurd. Je raakt verslaafd!


maandag 31 oktober 2011

Opruimen.....

In de loop der jaren heb ik heel veel quiltspullen verzameld. Het begint heel voorzichtig met een paar leuke FQ. Want als je voor het eerst met de ogen van een (aankomend) quiltsters in een quiltwinkel om je heen kijkt dan is het echt luilekkerland... Oh... wat mooi allemaal.
De eerste echte quiltwinkel die ik bezocht was in Denemarken. Daar heb ik mijn eerste echte FQ gekocht...
En toen was ik VERKOCHT......
En langzamerhand groeide de stapel "en dan" lapjes. Want je koopt het ene mooie stofje na het andere... Weet eigenlijk niet wat je er mee moet maar ze zijn zo mooi. En "ooit" ga je ze wel gebruiken. Maar.... langzamerhand kom je tot het besef dat het eigenlijk niet slim is om mooie lapjes te kopen zonder te weten wat je er mee wilt.
Basis kleuren, achtergrondstoffen, ja... dat is wel slim. Maar zomaar een mooi stofje omdat de print mooi is? Niet slim. En nu heb ik dozen met  heel veel "en dan" lapjes liggen. Inmiddels heb ik ze op kleur gesorteerd. Is handiger. Een doos met zwart/wit, een doos met alleen rood, rose, paars, bruin, blauw... een doos met afrikaanse stofjes, met batiks..... pfff te veel. Dus ik heb me voorgenomen niets, maar dan ook niets meer te kopen. En eigenlijk wil ik van bepaalde stoffen af. Ik weet zeker dat ik er nooit iets mee zal doen. Zoals de doos waarin alleen maar stoffen zitten die met water te maken hebben. Stofen met vissen, zeepaardjes, strand, dolfijnen etc. Ooit wilde ik daar een quilt van maken voor mijn kleinzoon. Maar tegen de tijd dat ik de stof bij elkaar had wilde hij toch liever een quilt met herten en bos hebben. Dus daar ligt de doos met "water" stof. En zo ligt er ook nog een stapeltje "katten-stof". Ik hem inmiddels twee quilts gemaakt met katten en een derde? Mmmm... denk echt niet dat het er van komt. . Dus als er iemand interesse heeft? Ik hoor het wel.

En dan de plek waar ik alles doe..... Helaas heb ik (nog steeds) geen eigen kamer waarin ik die hele verzameling kan bewaren. Dus... overal staat wat. Het grootste deel van de stoffen voorraad staat boven. De dozen waarin projecten zitten waar ik mee bezig ben staan beneden. Een gedeelte van de boeken en tijdschriften staat boven en een ander deel (de boeken die ik het meest gebruik) staat beneden.
Mijn (woon)keuken is langzamerhand veranderd in een quiltkamer. Tja een mens moet toch wat?
En nu komt het moment dat ik echt alles moet opruimen omdat we gaan verbouwen. Het grootste deel van mijn quiltspullen is inmiddels naar "boven" verhuisd. Want binnenkort moet alles leeg en ik weet nog niet waar ik kan gaan quilten na de verbouwing. Het is de bedoeling dat DH zijn kantoor gedeeltelijk gaat ontruimen en ik daar de helft van krijg. Maar eerst moet het kantoor dus leeg voordat ik daar mijn spullen kwijt kan. En die "verhuizing" staat geplant voor na de verbouwing. Dus voorlopig geen grote projecten, niet echt lekker prutsen met lapjes. Maar afmaken wat er ligt en nieuws aanpakken.
Ik voel me er wel akelig onder. Rusteloos...... wil zo veel. Heb zoveel ideeen maar weet dat het geen nut heeft er aan te beginnen...... Dus vergaap ik me aan de mooie dingen die ik op internet voorbij zie komen, blader door tijdschriften en bekijk boeken.....

1 opmerking:

Floor zei

Wat een gezellig plekje heb je daar in de woonkeuken.
Wel jammer dat niet alles bij elkaar ligt, maar dat komt vast wel na de verbouwing.
Net zoals die nieuwe projecten. De oude afmaken is toch ook heel leuk?
Heb je straks een leuke quilt in je nieuwe huis hangen of liggen.
Veel sterkte met opruimen, dat is helaas geen leuke klus.
Groetjes,
Floor