Welkom op mijn blog.

Welkom op mijn Blog.


Quilten doe ik al een aantal jaren. Ik wist van het fenomeen "quilts" maar daar had je het ook mee gehad. Handwerken was nooit een hobby van mij. Het beperkte zich tot het maken van kinderkleding toen de kinderen nog jong waren. Tot, tijdens een vakantie in Denemarken ik één van de deelneemsters 's avonds in een stoel zag wegkruipen. Ze zat daar met lapjes te "prutsen" zoals ik dat toen omschreef. Omdat ik na die bewuste vakantie voor een jaar naar een revalidatiecentrum moest en ik 's avonds iets anders te doen wilde hebben dan lezen of tv kijken dacht ik dat dat prutsen ook wel iets voor mij kon zijn. Van Elze, de bewuste quiltster heb ik de beginselen van quilten geleerd. Later heb ik een aantal cursussen gevolgd om bepaalde technieken te leren en ik ben veel, heel veel uit boeken en via internet aan de weet gekomen.Ach en jullie weten wat er dan gebeurd. Je raakt verslaafd!


zaterdag 29 oktober 2011

Site van de week

De site van deze week is een site waar je gratis pdf-files kunt downloaden met allerlei grafische indelingen. Vierkanten, ruiten, hexagonnen. Je kunt op deze site zelf instellen hoe groot je bijv. de hexagonnen wilt. 1inch, 2 inch, 3 inch? Maar ook in centimeters kun je de afmetingen opgeven.

Ik gebruik de site altijd als ik weer eens een voorraad hexagonnen nodig heb. Ik print ze uit op 200 grams papier en dan is het even een akelig werkje om se uit te knippen maar het is veel voordeliger dan kant en klare pakketjes te kopen.

Er zijn tientallen verschillende soorten te downloaden. Van simpele ruitjes t/m muziekpapier aan toe. Echt een aanrader als je zelf graag blokken tekent. Hieronder een opsomming wat er zoal te downloaden is.  Wil je zelf een kijkje op de site nemen dan kun je dat HIER.

Veel plezier.


Squares

  • Grid
  • Multi-weight Grid
  • Dots
  • Crosses
  • Light Verticals
  • Grid Lined
  • Axonometric Perspective


Triangle and Hexagonal

  • Equilateral Triangle
  • Octagonal
  • Hexagonal
  • Hex Dot
  • Semi-bisected Trapezoid
  • Iso-Dots
  • Tumbling Block
  • Diamond - Trapezoid
  • Equilateral Triangle Dots
  • Variable Triangle

Circular and Polar

  • Circular - Hex Pattern
  • Circular - Grid Pattern
  • Polar Graph Paper
  • Spider Graph Paper

Brick, Asymmetic, and Specialty

  • Asymmetric
  • Brick
  • Moorish
  • "174 Paper"
  • Engineer's Paper
  • Accounting - Ledger
  • Log / Semi-Log
  • Polar
  • Storyboard
  • Music Notation
  • Fretboard Diagrams
  • Number Line
  • Celtic Knot
  • Perspective

Writing and Note-taking

  • Notebook
  • Lined
  • 3-Line Penmanship
  • Double Lined Penmanship
  • Cornell Lined
  • Cornell Graph
  • Cornell Music
  • Chinese Character Guides
  • Calligraphy Guideline
  • Genkoyoushi (Japanese Character)

2 opmerkingen:

Chris zei

Handig joh, zo'n site. Ik gebruik hem ook.

Chris zei

Nog eventjes: ik heb de link geprobeerd, maar hij werkte niet ....