Welkom op mijn blog.

Welkom op mijn Blog.


Quilten doe ik al een aantal jaren. Ik wist van het fenomeen "quilts" maar daar had je het ook mee gehad. Handwerken was nooit een hobby van mij. Het beperkte zich tot het maken van kinderkleding toen de kinderen nog jong waren. Tot, tijdens een vakantie in Denemarken ik één van de deelneemsters 's avonds in een stoel zag wegkruipen. Ze zat daar met lapjes te "prutsen" zoals ik dat toen omschreef. Omdat ik na die bewuste vakantie voor een jaar naar een revalidatiecentrum moest en ik 's avonds iets anders te doen wilde hebben dan lezen of tv kijken dacht ik dat dat prutsen ook wel iets voor mij kon zijn. Van Elze, de bewuste quiltster heb ik de beginselen van quilten geleerd. Later heb ik een aantal cursussen gevolgd om bepaalde technieken te leren en ik ben veel, heel veel uit boeken en via internet aan de weet gekomen.Ach en jullie weten wat er dan gebeurd. Je raakt verslaafd!


vrijdag 17 december 2010

Hoop

Hoop is de naam van deze quilt. Het is een eigen ontwerp. 

In een periode dat ik wel een beetje hoop kon gebruiken heb ik deze quilt getekend.


Ik had een mooie stapel batiks en wilde daar iets mee doen. Ik heb hem uitgevoerd in glas-in-lood stijl.

De kleuren van de regenboog stellen de hoop voor.... Het kleurverloop is van donker (buitenkant) naar steeds lichter (binnenkant). De binnenste cirkel geeft aan dat daar waar mensen elkaar echt bereiken ze licht en gemeenschap ervaren....

Inmiddels heb ik de quilt gegeven aan iemand die veel behoefte heeft aan hoop in haar leven.

4 opmerkingen:

grandmarockton zei

I like it! BEAUTIFUL

Anoniem zei

Wat een mooi ontwerp. Helaas had im vrijwel zelfde idee in m'n hoofd, maar nu ik deze ben tegengekomen durf ik het niet meer 'na te maken'. En ook ben ik te veel beïnvloed door deze :-). Vandaar nu als nog via deze weg de vraag of het ok is als ik dit o werp gebruik als basis bij mijn hobby (tekenen en schilderen). Ik vind dit nogal een lastig ding. Ik zie veel werk en dat beïnvloed uiteindelijk mijn eigen ideeën... Wat is dan nog een eigen idee. Hoe gaan anderen hiermee om?

yvon zei

Je wilt anoniem blijven en dat is één van de redenen waarom ik geen toestemming kan geven. Misschien toch je naam vermelden of eventueel je naam als je facebook hebt dan kunnen we contact leggen.

Anoniem zei

Ik heb geen Facebook account en ben niet graag en niet zo veel online als velen om mij heen. Ik ben Ilse, werk 4 dagen per week als chemicus en heb kinderen (basisschool leeftijd), als ik tijd over heb teken en schilder ik graag