Welkom op mijn blog.

Welkom op mijn Blog.


Quilten doe ik al een aantal jaren. Ik wist van het fenomeen "quilts" maar daar had je het ook mee gehad. Handwerken was nooit een hobby van mij. Het beperkte zich tot het maken van kinderkleding toen de kinderen nog jong waren. Tot, tijdens een vakantie in Denemarken ik één van de deelneemsters 's avonds in een stoel zag wegkruipen. Ze zat daar met lapjes te "prutsen" zoals ik dat toen omschreef. Omdat ik na die bewuste vakantie voor een jaar naar een revalidatiecentrum moest en ik 's avonds iets anders te doen wilde hebben dan lezen of tv kijken dacht ik dat dat prutsen ook wel iets voor mij kon zijn. Van Elze, de bewuste quiltster heb ik de beginselen van quilten geleerd. Later heb ik een aantal cursussen gevolgd om bepaalde technieken te leren en ik ben veel, heel veel uit boeken en via internet aan de weet gekomen.Ach en jullie weten wat er dan gebeurd. Je raakt verslaafd!


woensdag 2 november 2011

Kostbaar....

Nu ik aan het opruimen ben en al mijn quiltspullen uitzoek en/of tijdelijk inpak merk ik pas wat een kostbare verzameling stoffen en andere spullen ik in de loop vaan de tijd heb verzameld. Mijn stoffen voorraad, boeken, linealen, garens (en niet te vergeten mijn naaimachines)  en alles wat verder met quilten te maken heeft. Heel voorzichtig heb ik geprobeerd een optelsom te maken van alles. Wow... wat een kapitaal. En dan heb ik het nog niet eens over alle quilts die inmiddels af zijn.

En toen bedacht ik het volgende..... Ik heb alles wel extra verzekerd. Dus mocht er brand zijn of inbraak, dan zijn mijn quiltspullen apart verzekerd.
Maar wat ik mij ook realiseerde is dat ik alles niet heb beschreven in mijn testament. Aan alles gedacht maar dit vergeten. En wat gebeurt er mee als ik er  niet meer ben? Zal degene die alles gaat uitzoeken wel beseffen wat een kostbaar bezit  het is en wat een kapitaal dat alles vertegenwoordigd? Natuurlijk geen leuk onderwerp maar het speelt me wel heel vaak door het hoofd.

Hebben jullie daar iets voor geregeld? Bijvoorbeeld al je quiltspullen doneren aan een goed doel of vermaken aan een goede vriendin? Ik ga binnenkort toch maar eens onze notaris bellen om te vragen of dit nog op een eenvoudige manier kan worden toegevoegd aan  het testament.... Want ik moet er niet aan denken dat al die spullen die ik met zoveel zorg heb verzameld in de kliko verdwijnen.....

2 opmerkingen:

Chris zei

Nou nee, daar heb ik niet zo op die manier over gedacht. Meer zo van, dat gaat naar mijn dochter.

Floor zei

Zelf heb ik geen echt testament, maar wel een soort wilsbeschikking gemaakt voor mezelf.
Daarin heb ik alleen een antieke quilt genoemd die naar iemand gaat.
Mijn eigen quilts dus niet, maar ik neem aan dat ze wel wat uitzoeken.
Heb ook nog honderden tekeningen, tja wat daar mee gaat gebeuren..... misschien weggegooid.
Maar je kunt ook niet al die spullen aan iemand vermaken die het misschien niet wil hebben.
Moet je eerst alles navragen.
Misschien alles maar naar quiltvriendinnen of een quiltclub?
Hoop dat het nog heeeeeel lang duurt hoor!
Groetjes,
Floor