Welkom op mijn blog.

Welkom op mijn Blog.


Quilten doe ik al een aantal jaren. Ik wist van het fenomeen "quilts" maar daar had je het ook mee gehad. Handwerken was nooit een hobby van mij. Het beperkte zich tot het maken van kinderkleding toen de kinderen nog jong waren. Tot, tijdens een vakantie in Denemarken ik één van de deelneemsters 's avonds in een stoel zag wegkruipen. Ze zat daar met lapjes te "prutsen" zoals ik dat toen omschreef. Omdat ik na die bewuste vakantie voor een jaar naar een revalidatiecentrum moest en ik 's avonds iets anders te doen wilde hebben dan lezen of tv kijken dacht ik dat dat prutsen ook wel iets voor mij kon zijn. Van Elze, de bewuste quiltster heb ik de beginselen van quilten geleerd. Later heb ik een aantal cursussen gevolgd om bepaalde technieken te leren en ik ben veel, heel veel uit boeken en via internet aan de weet gekomen.Ach en jullie weten wat er dan gebeurd. Je raakt verslaafd!


zondag 5 augustus 2012

Expositie Quilten in Koepelkerk in Bussum





De Mariakerk aan de Brinklaan in Bussum gooit regelmatig de deuren extra open voor het publiek. Belangstellenden kunnen dan binnenlopen voor bijvoorbeeld een moment van bezinning. De komende periode is het godshuis ook het decor van een tentoonstelling.

'Van zaterdag 4 augustus tot en met donderdag 23 augustus is er in de Maria- of Koepelkerk een tentoonstelling van Quilten te zien', zo meldt activiteitengroep van de kerk.

'De maaksters van de Quilten hebben zich laten inspireren door het christelijke en Joodse geloof en spiritualiteit. De stervorm in het werk Sampler bijvoorbeeld is een symbool van het Oogst-Dankfeest. Een andere Quilt, Bella Roma, kent zijn oorsprong naar een vloertegel patroon dat in een van de kerken in Rome voorkomt. Zo hebben de Quilten van de dames Wiersema, Buter en Herma verschillende thema's meegekregen. Ook is er een verscheidenheid in afmeting van de twintig Quilts', meldt de groep verder nog.

Tijdens de Open Kerk, op de donderdagen 9, 16 en 23 augustus tussen 10.00 uur en 15.00 uur, zijn kijkers van harte welkom. Tevens zijn de Quilts nog te bewonderen tijdens de Kerk = Open: zaterdag 4 en 18 augustus van 12.00 uur tot 15.00 uur.

Bron: (Gooi en Eembode) BUSSUM -

Geen opmerkingen: