Welkom op mijn blog.

Welkom op mijn Blog.


Quilten doe ik al een aantal jaren. Ik wist van het fenomeen "quilts" maar daar had je het ook mee gehad. Handwerken was nooit een hobby van mij. Het beperkte zich tot het maken van kinderkleding toen de kinderen nog jong waren. Tot, tijdens een vakantie in Denemarken ik één van de deelneemsters 's avonds in een stoel zag wegkruipen. Ze zat daar met lapjes te "prutsen" zoals ik dat toen omschreef. Omdat ik na die bewuste vakantie voor een jaar naar een revalidatiecentrum moest en ik 's avonds iets anders te doen wilde hebben dan lezen of tv kijken dacht ik dat dat prutsen ook wel iets voor mij kon zijn. Van Elze, de bewuste quiltster heb ik de beginselen van quilten geleerd. Later heb ik een aantal cursussen gevolgd om bepaalde technieken te leren en ik ben veel, heel veel uit boeken en via internet aan de weet gekomen.Ach en jullie weten wat er dan gebeurd. Je raakt verslaafd!


zaterdag 30 april 2011

Quiltvakantie Denemarken - deel 1

Zaterdagmorgen is het vier uur als de wekker afgaat. De avond te voren heeft DH de auto al ingepakt. 
 Snel koffie drinken, broodje eten en de laatste spullen konden in de auto. Om vijf uur vertrokken Els, Miny en ik richting Denemarken. Rond 8 uur kregen we een sms-je van Josien. "Ergens" op dezelfde snelweg samen me Lintine, Anica en Marielle. "Waar rijden jullie". Wij reden op dat moment ongeveer 10 km voorbij Bremen. Zij 10 km ervoor. Na wat over en weer ge-sms spraken we af dat we elkaar zouden treffen bij het eerste tankstation voorbij Hamburg. Om kwart over negen reden we daar de parkeerplaats op en niet veel later arriveerden de andere vier ook.
 Een vrolijk weerzien. Na 2 jaar voorbereiding was het dan eindelijk zover. Op weg naar Denemarken. We hebben samen lekker koffie gedronken.Picknick op de motorkap.
 
Ook Tandy en Tineke waren inmiddels uit Bremen vertrokken en voegde zich bij ons. Daarna zijn we allemaal weer op weg gegaan en de afspraak was om hetzelfde te herhalen als we eenmaal in Denemarken waren. En ook daar hebben we heerlijk een poosje met elkaar zitten praten. Koffie gedronken en wat gegeten. Tandy en Tineke kunnen zelfs dan niet stil zitten en er werd gelijk een kleine workshop "breien" gegeven. Wat de nodige nieuwsdgierige blikken van andere reizigers opleverde.

Het laatste stuk van de reis ging best voorspoedig op één voorval na. Ineens zien we midden op de rijstroken een bankstel staan. Langs de kant staat een man paniekerig te zwaaien en evenverderop staat een auto met een aanhanger op de vluchtstrook met het andere deel  van het bankstel. Nog net optijd kunnen we er langs heen rijden maar pfff. wat was dat schrikken. Op acher ons wisten we, kwamen de andere twee auto's nog. Hopenlijk konden die dat ook.
Of dat zo was merkten we pas toen we om precies drie uur de oprit van ons huis op draaiden. Nog niemand! Gelukkig duurde het niet lang voor de anderen ook arriveerden. Allemaal veilig gearriveerd.
En toen het huis. Wow wat mooi, maar daarover morgen meer......

Geen opmerkingen: