Welkom op mijn blog.

Welkom op mijn Blog.


Quilten doe ik al een aantal jaren. Ik wist van het fenomeen "quilts" maar daar had je het ook mee gehad. Handwerken was nooit een hobby van mij. Het beperkte zich tot het maken van kinderkleding toen de kinderen nog jong waren. Tot, tijdens een vakantie in Denemarken ik één van de deelneemsters 's avonds in een stoel zag wegkruipen. Ze zat daar met lapjes te "prutsen" zoals ik dat toen omschreef. Omdat ik na die bewuste vakantie voor een jaar naar een revalidatiecentrum moest en ik 's avonds iets anders te doen wilde hebben dan lezen of tv kijken dacht ik dat dat prutsen ook wel iets voor mij kon zijn. Van Elze, de bewuste quiltster heb ik de beginselen van quilten geleerd. Later heb ik een aantal cursussen gevolgd om bepaalde technieken te leren en ik ben veel, heel veel uit boeken en via internet aan de weet gekomen.Ach en jullie weten wat er dan gebeurd. Je raakt verslaafd!


zaterdag 16 april 2011

Het juiste moment....

De afgelopen dagen heb ik vaak negadacht over de vraag waarom ik eigenlijk een blog bijhoud. Het kost veel tijd en energie en soms denk ik dat ik het eigenlijk alleen maar voor mijzelf doe. Er zijn zoveel blogs. Waarom zouden mensen dat van mij regelmatig bezoeken? Is wat ik te vertellen heb wel zo bijzonder. Ja... ik heb als Hobby quilten en fotograferen maar zo zijn er nog duizenden anderen. En de meesten daarvan houden ook een blog bij.
En vanmorgen opende ik mijn mail en daarin was een mailtje van Ria.  Zij gaf mij een award door. Kijk en dat was eigenlijk wel een beetje een antwoord op mijn vraag of doorgaan wel zin heeft.  Dus haar mailtje kwam op het juiste moment. Bedankt Ria.....
Ze omschreef de reden alsvolgt:
Leuk hoor quilten combineren met iets anders. Het geeft er een eigen tintje aan. zo vind ik jou blog leuk om te volgen en vind het leuk om jou de award te geven die ik uit mag delen. Op mijn blog is hij te kopieren om op jou eigen blog te plaatsten. Veel plezier ermee.
Groetjes Ria


Nu aan mij dus de taak om aan de voorwaarden die bij deze Award horen te voldoen. Ik ga het proberen.
De voorwaarde is dat ik iets over mijzelf vertel aan de hand van 5 vragen, hem doorgeef aan 5 bloggers die niet meer dan 100 volgers hebben.
Een link plaats van diegene waar ik hem van gekregen heb,
Nou daar komen de vragen dan.

1. Waarom ben je met bloggen begonnen?
Ik heb al een aantal jaren een web-log waarin ik van alles vertel over alles wat er zoal rond ons huis The5oaks gebeurt.  In dat weblog staat eigenlijk van alles. Vooral vrienden, familie die niet naast de deur wonen volgen dat web-log.  Omdat fotograferen ook één van mijn hobby's is ben ik ook een apart  web-log gaan maken waarin ik de mooiste foto's zet die ik heb gemaakt. Fotomania. En Dutchquilts was daar eigenlijk het vervolg op. Alleen maar over Quilten. En voor Dutchquilts heb ik dus de Award gekregen.

2. Welke soorten blogs volg je?
Ik volg  best een flink aantal blogs. Van quilters, maar ook over Denemarken, fotograferen en nog een aantal.

3. Wat is je favoriete kleur?
Mijn favoriete kleuren zijn : groen en blauw en alle schakeringen daar tussen in.

4. Wat is jou favoriete film?
Ik ben niet zo'n film kijker. Maar een van de indrukwekkenste films die ik heb gezien was "The Green Mile".En verder ben ik gek op engelse crimi's.

5. Welk land zou je nog graag willen bezoeken?
Ik heb een tweetal landen waar ik heel graag kom. Schotland en Denemarken. Denemarken kom ik elk jaar maar Schotland zou ik nog graag een keer naar toe gaan. En verder is de droomo van DH en mij om nog een keer naar Lesotho te gaan. .

De 5 blogsters waar ik de award aan door wil geven zijn:
Allereerst aan mijn vriendin Hilde omdat ik haar mateloos bewonder. Niet alleen maakt ze super mooie quilts maar ik bewonder haar ook voor het vele werk wat ze verzet. In haar eentje verbouwd ze een oude boerederij in de Ardennen.
En dan krijgt Floor ook een Award omdat zij zulke mooie quilts maakt en ook haar laatste amish pop is echt super mooi.
Ook Mirjam krijgt een Award omdat ze het verdiend. Een groot, druk gezin en toch maakt ze tijd om te helpen met het maken van dromenquilts.
Ook een Award wil ik doorgeven aan Aart Waarom? Vanwege zijn durf om nieuwe uitdagingen aan te gaan op quiltgebied en omdat hij één van de weinig quiltende mannen is.
En last but not least een Award voor Cisca. Ze maakt leuke, originele dingen.

Zo ik heb mijn taak volbracht.



1 opmerking:

Floor zei

Wat leuk dat je mij een Award toekent Yvon!
Ik voel me zeer vereerd, te meer omdat ik pas kort een weblog ben gestart.
Je vraagt je af waarom jij een blog hebt? Natuurlijk, ook voor jezelf, je wilt je ei kwijt zeg maar.
Maar je doet het ook voor ons, de lezers hoor, ik geniet er in ieder geval al jaren van, dus ga zo door!
Groetjes,
Floor