Welkom op mijn blog.

Welkom op mijn Blog.


Quilten doe ik al een aantal jaren. Ik wist van het fenomeen "quilts" maar daar had je het ook mee gehad. Handwerken was nooit een hobby van mij. Het beperkte zich tot het maken van kinderkleding toen de kinderen nog jong waren. Tot, tijdens een vakantie in Denemarken ik één van de deelneemsters 's avonds in een stoel zag wegkruipen. Ze zat daar met lapjes te "prutsen" zoals ik dat toen omschreef. Omdat ik na die bewuste vakantie voor een jaar naar een revalidatiecentrum moest en ik 's avonds iets anders te doen wilde hebben dan lezen of tv kijken dacht ik dat dat prutsen ook wel iets voor mij kon zijn. Van Elze, de bewuste quiltster heb ik de beginselen van quilten geleerd. Later heb ik een aantal cursussen gevolgd om bepaalde technieken te leren en ik ben veel, heel veel uit boeken en via internet aan de weet gekomen.Ach en jullie weten wat er dan gebeurd. Je raakt verslaafd!


vrijdag 15 april 2011

even iets heel anders.....

Zolang ik mij kan herinneren zit ik tijdens vergaderingen of telefoongesprekken te doodelen. Ergens in een doos moet nog een schrift zijn met al mijn "doodels". Ik heb destijds de mooiste bewaard. Maar waar oh waar.... Ik hoop dat ik dat schrift binnenkort tegenkom en dan zal ik jullie wat van mijn "oude" doodels laten zien.

Laatst las ik  op een blog van één van jullie dat daar nog een andere woord voor is "zentangle". Mooi woord, zelfde betekenis. Ik heb me er eens in verdiept en kwam tot ontdekking dat internet vol staat met sites en voorbeelden over zentangle. Er zijn heel veel filmpjes over te vinden en zelfs een Nederlandse site waar je filmpjes kunt zien.
En hoe meer ik las hoe meer het begon te kriebelen. Ik dus op zoek of er ook boeken over zijn. En jawel hoor. Te kust en te keur. En toen kwam ik het boekje "Zentangle"  Fabric arts quilting embroidery tegen. Kijk, en dat is natuurlijk spekkie naar mijn bekkie. Quilten en doodelen gecombineerd. Dus dat boekje heb ik besteld. En ik ben er helemaal weg van. Er staan zoveel ideetjes in om quilten en doodelen te combineren. Een nieuwe verslaving dreigt te zijn geboren.

Na ontvangst van het boek begon het echt te kriebelen. Gelukkig had ik papier en de juiste micron pennen in huis. Dus dit weekeind aan de slag. lekker buiten in het zonnetje.....
En hier dan mijn eerste resultaatl Het is zooooo leuk om te doen.....
1
En binnenkort wil ik het stof gaan tangelen....

3 opmerkingen:

Gert zei

Leuk he, dat zentangle. Je hebt in no-time iets gemaakt wat er *erg* kunstig uitziet. Leuk! Ik ben benieuwd hoe dit er op stof uit zou zien.

Ria zei

Leuk hoor quilten combineren met iets anders. Het geeft er een eigen tintje aan. zo vind ik jou blog leuk om te volgen en vind het leuk om jou de award te geven die ik uit mag delen. Op mijn blog is hij te kopieren om op jou eigen blog te plaatsten. Veel plezier ermee.
Groetjes Ria

qm zei

hihi, dat herken ik. ik doe dat ook graag onder het vergaderen.
groetjes Anneke