Welkom op mijn blog.

Welkom op mijn Blog.


Quilten doe ik al een aantal jaren. Ik wist van het fenomeen "quilts" maar daar had je het ook mee gehad. Handwerken was nooit een hobby van mij. Het beperkte zich tot het maken van kinderkleding toen de kinderen nog jong waren. Tot, tijdens een vakantie in Denemarken ik één van de deelneemsters 's avonds in een stoel zag wegkruipen. Ze zat daar met lapjes te "prutsen" zoals ik dat toen omschreef. Omdat ik na die bewuste vakantie voor een jaar naar een revalidatiecentrum moest en ik 's avonds iets anders te doen wilde hebben dan lezen of tv kijken dacht ik dat dat prutsen ook wel iets voor mij kon zijn. Van Elze, de bewuste quiltster heb ik de beginselen van quilten geleerd. Later heb ik een aantal cursussen gevolgd om bepaalde technieken te leren en ik ben veel, heel veel uit boeken en via internet aan de weet gekomen.Ach en jullie weten wat er dan gebeurd. Je raakt verslaafd!


zondag 7 november 2010

Houston - dagboek deel 5

Wow het is alweer zondag...... wat gaan de dagen vlug. Maanden kijk je er naar uit en nu alweer de laatste hele dag in Houston. Het weer is heerlijk. Zonnig en rond de 25 graden. Gisteren zijn we naar de Galleria geweest. Een mega winkelcentrum met honderden winkels. Meestal designer winkels. Nu zou je denken dat de prijzen daar de pan uitrijzen maar eerlijk gezegd viel het ons nog best mee. Hilde heeft twee geweldig mooie levis jeans gekocht. En omdat het hier uitverkoop is voor maar 32 dollar per stuk. Jammer dat ik de maat van zoonlief niet bij me had. Heb geprobeerd hem een sms te sturen maar het lukt me maar niet. Krijg steeds de boodschap dat het mislukt is. Helaas Robbert..... dus geen jeans from the states....
Ik las dat Robbert een heel lieve reactie heeft achtergelaten op mijn web-log. De tranen stonden we even in mijn ogen want ik mis hem ook.... Bedankt zoon!
Dan terug naar de galleria. Er is een overdekte ijsbaan en een super grote afdeling met allerlei soorten eetgelegenheden. Want eten dat doen de Amerikane graag hebben we wel gemerkt. En het kost echt bijna niets. We hebben een heerlijk vlees gerecht gekozen en konden daarbij kiezen uit tientallen sallades. Ik heb een waldorff fruitsallade gekozen. En megaporties zoals alles hier mega is. De hotelkamers, de auto's, de porties eten, de bekers drinken en natuurlijk de mensen ook. Nu snap ik waarom de Amereikanen moeite hebben om op gewixht te blijven. Zoveel te eten......
Voor DH een boek gekocht met de titel "solar home". Een boek dat heel veel informatie geeft over het zo energiezuinig maken van je huis. En met de verbouwing in het vooruitzicht denk ik dat hij dat wel op prijs zal stellen.
In de galleria werden we aangesproken door een meisje dat een demonstratie gaf van een heel bijzonder nagelprodukt. Als je dat 1 x per maand zou gebruiken hoef je geen nagellak meer te gebruiken. Je nagels stralen je letterlijk tegemoet. Wij nuchtere hollandse en belgische wilden eerst zien en dan geloven. En inderdaad na behandeling van 1 nagel straalde die je tegemoet. Tja en toen kwam de prijs....... 79 dollar!!! voor het pakketje... Dat was ons natuurlijk echt te gortig..... En toen ze zag dat we er echt voor die prijs geen trek in hadden begon ze te onderhandelen. Uiteindelijk hebben we elk een pakketje kunnen kopen voor 29 dollar en dan zat daar een grote tube handcreme in, nagelolie en een fantastische nagel vijl. En..... een blok waarmee je je nagels kunt polijsten. Ach... in Holland kost een goede vijl ook al gauw 7 euro en een goede handcreme idem en nagelolie zo'n beetje dezelfde prijs. Dus echt duur was het niet.
Om kwart over drie stond de shuttle van het hotel ons weer op te wachten en zijn we weer naar het hotel gegaan. Gelijk natuurlijk al onze nagels proberen en Wow......  ze stralen en glimmen ... Dus toch blij dat we het gekocht hebben.
We hebben toen nog een poosje bij het zwembad zitteen lezen en zijn toen naar onze kamer gegaan. Rond 8 uur kwam Hilde op mijn kamer "eten". We hadden in de Galleria nog een paar heerlijk gezonde sandwiches meegebracht.
We waren  zo moe dat we echt rond half negen allebei in bed lagen.
Vandaag een rustige dag. Wat we gaan doen weten we nog niet maar we beginnen de dag zodadelijk om negen uur met een flinke mok musli......
tot morgen.... de laatste dag.....

Geen opmerkingen: