Welkom op mijn blog.

Welkom op mijn Blog.


Quilten doe ik al een aantal jaren. Ik wist van het fenomeen "quilts" maar daar had je het ook mee gehad. Handwerken was nooit een hobby van mij. Het beperkte zich tot het maken van kinderkleding toen de kinderen nog jong waren. Tot, tijdens een vakantie in Denemarken ik één van de deelneemsters 's avonds in een stoel zag wegkruipen. Ze zat daar met lapjes te "prutsen" zoals ik dat toen omschreef. Omdat ik na die bewuste vakantie voor een jaar naar een revalidatiecentrum moest en ik 's avonds iets anders te doen wilde hebben dan lezen of tv kijken dacht ik dat dat prutsen ook wel iets voor mij kon zijn. Van Elze, de bewuste quiltster heb ik de beginselen van quilten geleerd. Later heb ik een aantal cursussen gevolgd om bepaalde technieken te leren en ik ben veel, heel veel uit boeken en via internet aan de weet gekomen.Ach en jullie weten wat er dan gebeurd. Je raakt verslaafd!


woensdag 10 november 2010

Houston - dagboek deel 6

Hier dan het laatste deel alweer van onze reis naar het quiltfestival in Houston. Inmiddels alweer een dag thuis. Pfff wat was ik moe gisteravond. Gelukkig heb ik goed geslapen en tot nu toe geen last van de jetlag gehad. Misschien toch dankzij het anti-jetlag programmaatje wat ik de afgelopen week geprobeerd heb te volgen?
Vrijdag zijn we  eerst naar Dillards geweest, een grote kleding zaak tegenover de Galleria. Wat een kleding... Een schoenenafdeling waar je alleen al wel een halve dag zoet kunt zijn. 

Helaas zijn schoenen niet voor mij weggelegd maar Hilde heeft zich kostelijk vermaakt met al de bizarre modellen die er te koop waren. Ach en bovenstaande schoenen zouden zo gek nog niet staan bij onderstaande dress....

Na ons bezoek bij Dillars zijn we overgestoken naar de Galleria, een mega winkel mall. Propvol disigner winkels en de meeste prijzen zijn dan dusdanig dat het bij "window-shopping" blijft.
Hilde poseert hier voor de Dior-winkel....

We hebben dus niets gekocht omdat het meeste geld al was uitgegeven op het festival. Maar we hebben we wel lekker gegeten....
Alles was al in kerstsfeer en er werd druk uitverkoop gehouden om het publiek te verleiden alvast flink in te kopen voor "the hollidays"


De laatste dag was het heerlijk weer en zijn we nog even naar de shopping mall bij Jo-Anne geweest. Ook daar alles al in kerstsfeer en we hebben daar een mega grote hobby winkel bezocht waar ook best een flinke afdeling quilt-"notions" te koop waren.
 Om 1 uur stond de limousiene ons al weer op te wachten waren we rond de middag  alweer bij het hotel. We wilden de laatste dag lekker bij het zwembad lezen.


Het was heerlijk weer. 's Avonds lekker bij tijds naar bed want de volgende dag zou een lange worden. De laatste dag. Rond 1 uur werden we opgepikt door een shuttel en naar Houston International Airport gebracht. Nou we hebben geweten dat de beveiliging groot is. Pffffff. Schoenen uit, riemen af, gefouilleerd worden. Je krijgt ern geen prettig gevoel bij.
Dit keer zat het vliegtuig echt propvol maar ook dit keer weer plaatsen met genoeg beenruimte. Heerlijk want het was weer een lange zit. Al snel ging de nachtverlichting aan in het vliegtuig maar van slapen is er niets gekomen. Dat lukte gewoon niet.
Om 8 uur landden we op Schiphol. En wie stond daar bij de uitgang van de aankomstgate te filmen..... Mr. Hello Goodbye himself.
Helaas miste we net de shuttel naar het hotel waar de auto van Hilde stond dus daar kwamen we pas om tien uur aan. Toen naar huis. We hadden moeite onze ogen open te houden. Gelukkig had DH de koffie klaar. We hebben een broodje gegeten en Hilde is een uurtje gaan slapen want het was niet vertrouwd ook nog eens de lange rit naar Brussel te maken zonder slaap. Inmiddels waren we nl. al meer dan 29 uur op!!!!!
Rond half drie is ze richting haar huis gereden en kwam er echt een einde aan een avontuur....
Meer foto's zal ik de komende dagen in een fotoalbum zetten. Wel kun je alvast de foto's zien die ik op het festival heb gemaakt. Ze staan in een fotoalbum in de linker kolom.
Er zijn nog heel veel leuke verhaaltjes te vertellen en die komen vanzelf hier te staan. Dus: wordt vervolgd....


Geen opmerkingen: