Welkom op mijn blog.

Welkom op mijn Blog.


Quilten doe ik al een aantal jaren. Ik wist van het fenomeen "quilts" maar daar had je het ook mee gehad. Handwerken was nooit een hobby van mij. Het beperkte zich tot het maken van kinderkleding toen de kinderen nog jong waren. Tot, tijdens een vakantie in Denemarken ik één van de deelneemsters 's avonds in een stoel zag wegkruipen. Ze zat daar met lapjes te "prutsen" zoals ik dat toen omschreef. Omdat ik na die bewuste vakantie voor een jaar naar een revalidatiecentrum moest en ik 's avonds iets anders te doen wilde hebben dan lezen of tv kijken dacht ik dat dat prutsen ook wel iets voor mij kon zijn. Van Elze, de bewuste quiltster heb ik de beginselen van quilten geleerd. Later heb ik een aantal cursussen gevolgd om bepaalde technieken te leren en ik ben veel, heel veel uit boeken en via internet aan de weet gekomen.Ach en jullie weten wat er dan gebeurd. Je raakt verslaafd!


woensdag 25 april 2012

Colette Berends




Vanmorgen las ik het bericht dat Colette Berends is overleden. 
Een bijzonder mens is niet meer.
Ik heb Colette leren kennen in 2009 tijdens de open dagen van De Naaidoos in Nieuw Buinen. Zij hield een lezing en daar zijn Christina en ik naar toe geweest. Toen we hoorden dat ze ook cursussen geeft hebben wij ons daar voor opgegeven. 

Helaas heb ik door omstandigheden de cursus niet helemaal kunnen afmaken maar het werk in wording staat nog steeds op mijn UFO-lijst. Toch bleef er wel kontakt. 
Een tijdje geleden ontmoette ik haar weer. Toevallig allebei op weg naar een quilttentoonstelling. Eerst samen koffie drinken en bijpraten en daarna de tentoonstelling bekijken. Ik heb Colette niet zo goed gekend maar de keren dat ik haar heb ontmoet heb ik haar warmte, belangstelling en toegankelijkheid ervaren.
 En dan natuurlijk de creatieve kant van Colette. Een echte kunstenaar met stof dat was ze. Haar werk is met geen ander werk te vergelijken. Uniek! En ik ben blij dat ik in de gelegenheid ben geweest haar werk te mogen zien. 

Als je meer wilt weten over deze bijzondere vrouw dan kun je op deze Site meer over haar lezen.
Een aantal werken kun je HIER vinden.

Op internet is HIER een condoleanceregister geopend.




2 opmerkingen:

Johanna Zweden zei

Dit zijn altijd nare dingen om te lezen, maar je hebt mooie herinneringen aan haar.
Ze maakte schitterend werk, ze zal dan ook in de quilt wereld zeer zeker erg gemist worden.
Groetjes Joke

Yvonne aka sommeke zei

Ik zag al werk van haar op internet maar ken haar verder niet!
Triest nieuws!