Welkom op mijn blog.

Welkom op mijn Blog.


Quilten doe ik al een aantal jaren. Ik wist van het fenomeen "quilts" maar daar had je het ook mee gehad. Handwerken was nooit een hobby van mij. Het beperkte zich tot het maken van kinderkleding toen de kinderen nog jong waren. Tot, tijdens een vakantie in Denemarken ik één van de deelneemsters 's avonds in een stoel zag wegkruipen. Ze zat daar met lapjes te "prutsen" zoals ik dat toen omschreef. Omdat ik na die bewuste vakantie voor een jaar naar een revalidatiecentrum moest en ik 's avonds iets anders te doen wilde hebben dan lezen of tv kijken dacht ik dat dat prutsen ook wel iets voor mij kon zijn. Van Elze, de bewuste quiltster heb ik de beginselen van quilten geleerd. Later heb ik een aantal cursussen gevolgd om bepaalde technieken te leren en ik ben veel, heel veel uit boeken en via internet aan de weet gekomen.Ach en jullie weten wat er dan gebeurd. Je raakt verslaafd!


zondag 11 maart 2012

Nog steeds stilte....

De afgelopen weken heb ik een enorme fysieke terugslag gehad. Er was niets te beginnen met mijn handen. Voortdurend doof gevoel. En veel pijn, heel veel pijn. En net toen dat een beetje opknapte schoot het me  in de rug, Pfff. kan ik er ook nog wel bij gebruiken. En ondertussen zou ik zo graag weer eens een poosje bezig gaan met patchwork. Maakt niet uit wat..... Maar nog even geduld dus. Wel heb ik een belangrijke knoop doorgehakt. IK GA WEL NAAR HET QUILTWEEKEIND.
En dat is al over 5 nachtjes.
Maar toen moest ik me bezig houden met de volgende beslissing: neem ik wat quilterigs mee of niet. Eigenlijk durf ik niet zo goed... begin net minder last van mijn handen te krijgen. Maar... ik heb toch wat voorbereid. Twee blokjes van de Vignette sticherie. Hoef ik niet te veel mee te sjouwen en zit ik in ieder geval niet met lege handen. Het zijn de hoekstukken voor deze lange rand (meer dan 1 meter en zo moeten er nog 3 volgen)
Zo komt de uiteindelijke quilt eruit te zien. Dus nog heel veel werk te doen. Inmiddels heb ik vier blokken en een hele rand af. 

Elk quiltweekeind is er ook een kleine quiltmarkt. Wie wat te verkopen of te ruilen heeft neemt het mee. Het hele weekeind staan dan lange tafels uitgestald met allerlei leuke "en dan" lapjes, boeken etc.
Ik heb nu besloten zelf niets mee te sjouwen. Of misschien toch een paar lapjes? Mmmmm nog even over nadenken.
Gelukkig heb ik een kamer alleen dus als ik te moe wordt kan ik altijd even een time-out nemen. Dus de komende dagen maar eens kijken wat ik mee wil nemen en of ik dat wel terug kan vinden tussen alles wat eer is opgeslagen......

7 opmerkingen:

Johanna Zweden zei

Ik wens je heel veel sterkte toe, en wat zal dat een schitterend quilt worden
Fijne zondag groetjes Joke

Bianca zei

Groot gelijk, lekker naar dat weekend toe. Gewoon even er tussen uit en een weekend doorbrengen met gelijk gestemden is toch ook al fijn. Al willen de handen niet meer, kletsen kan altijd, toch??
Veel plezier alvast.
Lijkt me trouwens een erg mooie quilt worden. Lekkere vrolijke kleuren ook.
Fijne zondag verder!
Bianca

Ineke zei

Gewoon even lekker er tussenuit en misschien wel niks doen? Is toch ook ontspannend? veel sterkte.
Mooie quilt trouwens.

Klaske zei

Je hebt gelijk, gewoon gaan. Heerlijk kletsen kan ook al genoeg zijn, en als het lukt prik je gewoon een steekje..
Alvast een fijn weekend toegewenst!

Floor zei

Wat vervelend voor je dat het niet goed met je gaat!
Wat moet een quilter met pijn in de handen? Dan kan je weinig.
Ik hoop dat je snel weer opknapt en geniet toch maar van het quiltweekend!
Groetjes,
Floor

Chris zei

Die Vignette is wel errug leuk hoor!! Goed idee om daar wat van mee te nemen. Dan heb je toch iets en niet te zwaar of te veel. Ga er maar heerlijk van genieten hoor Yvon! Liefs.

Yvonne aka sommeke zei

Ik duim dat je zo van alles rond het quiltweekend geniet dat je de pijn kan vergeten!
Amuseer je!!