Welkom op mijn blog.

Welkom op mijn Blog.


Quilten doe ik al een aantal jaren. Ik wist van het fenomeen "quilts" maar daar had je het ook mee gehad. Handwerken was nooit een hobby van mij. Het beperkte zich tot het maken van kinderkleding toen de kinderen nog jong waren. Tot, tijdens een vakantie in Denemarken ik één van de deelneemsters 's avonds in een stoel zag wegkruipen. Ze zat daar met lapjes te "prutsen" zoals ik dat toen omschreef. Omdat ik na die bewuste vakantie voor een jaar naar een revalidatiecentrum moest en ik 's avonds iets anders te doen wilde hebben dan lezen of tv kijken dacht ik dat dat prutsen ook wel iets voor mij kon zijn. Van Elze, de bewuste quiltster heb ik de beginselen van quilten geleerd. Later heb ik een aantal cursussen gevolgd om bepaalde technieken te leren en ik ben veel, heel veel uit boeken en via internet aan de weet gekomen.Ach en jullie weten wat er dan gebeurd. Je raakt verslaafd!


donderdag 7 juli 2011

Vignette

Miny en ik zijn gevallen voor een bom van Leanne Beasly. "Vignette in Stichtches". De bom staat in het tijdschrift "Vignette" dat sinds kort wordt uitgegeven  door Leanne's House. Inmiddels zijn al drie nummers verschenen en we zijn dan ook flink aan het werk geweest.
Figuur4 
Het is een heel vrolijk, zomers ontwerp. Vrolijke stoffen uit de serie "Sweet Broderie" van Rosalie Quilan.
Figuur2
Het is niet gemakkelijk om aan die stoffen te komen. Maar je kunt er natuurlijk je eigen draai aan geven. Wel gaan we proberen om wat kleurstelling betreft soortgelijke stoffen te gebruiken. Een paar van de in de quilt gebruikte stoffen hebben we kunnen bemachtigen en die zullen dan ook als uitgangspunt dienen voor de andere stoffen die we erbij gaan zoeken.
De quilt wordt uiteindelijk ongeveer 1,80 x 1,80 dus het zal best een hele kluif worden. Er zit ontzettend veel stitcheerie in verwerkt.
Tijdens onze vakantie in Bouillon zijn we aan de stitcheries begonnen en hier mijn eerste twee blokken.
Figuur5
Figuur3 
Er is heel veel dmc-garen voor nodig en gelukkig heb ik vorig jaar een hele voorraad via marktplaats gekocht. Alleen voor de randen heb ik bijgekocht omdat ik die wel in dezelfde kleuren wil maken. Om de quiltheen loopt namelijk een hele bloemenrand en ik vind het niet mooi als daar verschillende kleuren voor worden gebruikt.
Ook wordt per blok een stuk rand gemaakt wat betekend dat de rand uit verschillende onderdelen is samengesteld. Miny en ik hebben besloten om de rand in 1 stuk te maken. Dai is wel een heel eind (meer dan 1 meter per rand) mar je krijgt dan wel een mooier geheel.
 We zijn eigenlijk best blij dat we zijn begonnen nadat de eerste drie nummers zijn uitgekomen. We hebben nu kunnen zien hoe de opbouw van de quilt is.
wordt vervolgd.

Geen opmerkingen: