Welkom op mijn blog.

Welkom op mijn Blog.


Quilten doe ik al een aantal jaren. Ik wist van het fenomeen "quilts" maar daar had je het ook mee gehad. Handwerken was nooit een hobby van mij. Het beperkte zich tot het maken van kinderkleding toen de kinderen nog jong waren. Tot, tijdens een vakantie in Denemarken ik één van de deelneemsters 's avonds in een stoel zag wegkruipen. Ze zat daar met lapjes te "prutsen" zoals ik dat toen omschreef. Omdat ik na die bewuste vakantie voor een jaar naar een revalidatiecentrum moest en ik 's avonds iets anders te doen wilde hebben dan lezen of tv kijken dacht ik dat dat prutsen ook wel iets voor mij kon zijn. Van Elze, de bewuste quiltster heb ik de beginselen van quilten geleerd. Later heb ik een aantal cursussen gevolgd om bepaalde technieken te leren en ik ben veel, heel veel uit boeken en via internet aan de weet gekomen.Ach en jullie weten wat er dan gebeurd. Je raakt verslaafd!


maandag 25 augustus 2008

Het bezoek van Hilde

Maandag 25 augustus 2008
Het (bliksem) bezoek van Hilde is super geslaagd. Ik had haar zo tussen tien en elf verwacht. Maar, oh schrik om kwart voor negen kreeg ik een smsje dat ze nog slechts 66 km van mijn huis was. Dus even hard aan het werk om alles voor haar aankomst klaar te hebben.
Hilde_arriveert_2  Maandagmorgen om kwart voor tien draaide haar bolide de oprit op.... Eerst natuurlijk lekker koffie gedronken... bij gekletst en toen aan het werk....
Jawel want "ons" Hilde had e.e.a.voor mij in petto. Hilde_aan_het_snijden
Tot de Lunch zijn we toen druk geweest met het fenomeen "hoe snijd ik een top recht".
Hilde_genieet_2 
Na de lunch zijn we richting Nieuw Buinen gegaan want als je deze regio bezoekt moet je toch de mooiste quiltwinkel van (noord) Nederland hebben bezocht. We hebben het heel erg gezellig gehad. Blauwe_quilt_4 Genoten van de schitterende quilts die er hangen, de mooie stoffen die ze hebben.
Op het terras (Hilde liet zich helemaal gaan bij het zien van de heerlijke versnaperingen die (altijd) bij de Naaidoos op tafel staan....),
Hilde_snoept_kl_2
hebben we toen nog heerlijk kunnen genieten van de schitterende tuin en het zonnetje, de koffie en het stapeltje quiltboeken wat we in hebben gekeken.
Koffie2
Kortom een middag met een gouden randje.
En natuurlijk zijn we er niet met lege handen weggekomen. Dat lukt gewoon niet. Meters batting, een stapeltje mooie stoffen, een paar nog mooier boeken....
Bepakt en bezakt kwamen we thuis weer aan. En gelukkig liet het weer toe dat we buiten aten. Dus 's avonds om acht uur zaten we nog lekker na te genieten achter het huis.
Dinsdag 26 augustus 2008
Dinsdag stond een bezoek aan Hasselt op het programma. We zouden een kleine quiltwitch-reuni  (Ik, Hilde, Lein, Christina en Els waren er ook) houden en ook Buuf en Rudy zouden van de partij zijn. Rond halftien reden we richting Mini en tegen half elf kwamen we in Hasselt aan. Rudy en Els waren er al.
Taart_rudy_2 Rudy had een heerlijke (magere) ananaskwarttaart gemaakt voor bij de koffie. Nadat de anderen ook waren gearriveerd hebben we heerlijk met elkaar zitten kleppen over van alles en nog wat.
Koffie_bij_heleen_2
Er_is_wat_afgelachen
Er werd heel wat afgelachen...

Na de koffie was het tijd voor  de schitterende bargello van Heleen en de Klimt van Christina.... wat een schitterende quilts zijn dat...
De quilt van Heleen is voornamelijk uit zijde gemaakt en niet doorgequilt maar geknoopt met mooie knoopjes.

Bargello_heleen_5

Bargello_heleen_detail_3
De "Klimt" van Christina is gemaakt n.a.v. de cursus Klimt die wij samen hebben gevolgd. (De quilt van mij ligt nog in onderdelen in de kast).
Klimt_christina_4
Na de heerlijke lunch van heleen hebben we de winkel van Heleen"leeggekocht"  want er is opruiming en op bijna de hele collectie geeft Heleen nu 30% korting dus dat lieten wij niet voorbijgaan. Vervolgens zijn we tegen drie uur met z'n zessen richting Rouveen gegaan om de winkel van Stegeman te bezoeken.
Op het moment dat we daar aankwamen bleek er vanuit Hasselt een telefoontje te zijn binnengekomen dat "een van de leden van de quiltgroep" haar leren jas bij heleen had laten liggen. En raad eens van wie die jas was? Juist ja, van Hilde.
Heel anders dan De Naaidoos maar ook daar heeft Hilde haar hartt opgehaald en het nodige ingekocht.... vooral folklorestofjes.
Rudy_heeft_het_even_gehad
Rudy had het op een gegeven moment wel gezien en zat lekker bij te komen op het bankje voor de winkel. Leintje stelde voor om ook nog maar een bezoek te brengen aan Kooiker in Staphorst.
Dus allemaal weer in de auto en op naar de volgende winkel.
Ook daar is nog wel weer het een en ander gekocht. Zelf heb ik een hele mooi lap witte zijde gekocht en omdat het opruiming was (vier stuks kinderkleren kopen EEN betalen) heb ik voor kleinzoon nog e.e.a. ingekocht.
Toen hadden we het wel gezien en hebben rond vijf uur bij Waanders in Staphorst "aangelegd". Eerst alleen voor een drankje maar al snel besloten we om de super dag maar af te sluiten met een etentje....
Eten_waanders1_2 Eerst koffie of iets fris. Daarna de menukaart bestuderen......
En terwijl onze bestelling werd klaargemaakt hebben we weer lekker gekletst, gelachen en de dag die achter ons lag doorgenomen.
Rond kwart voor zeven zat de dag erop. Wij moesten eerst nog naar Heleen in Hasselt om de jas van Hilde op te halen en om acht uur waren we weer in Bergentheim. Hilde is kort daarna weer richting Belgie vertrokken en 's avonds om elf  uur kreeg ik een smsje dat ze veilig was aangekomen.
Het waren twee super gezellige dagen...... Voor meer foto's? Bezoek het fotoalbum:




Geen opmerkingen: