Welkom op mijn blog.

Welkom op mijn Blog.


Quilten doe ik al een aantal jaren. Ik wist van het fenomeen "quilts" maar daar had je het ook mee gehad. Handwerken was nooit een hobby van mij. Het beperkte zich tot het maken van kinderkleding toen de kinderen nog jong waren. Tot, tijdens een vakantie in Denemarken ik één van de deelneemsters 's avonds in een stoel zag wegkruipen. Ze zat daar met lapjes te "prutsen" zoals ik dat toen omschreef. Omdat ik na die bewuste vakantie voor een jaar naar een revalidatiecentrum moest en ik 's avonds iets anders te doen wilde hebben dan lezen of tv kijken dacht ik dat dat prutsen ook wel iets voor mij kon zijn. Van Elze, de bewuste quiltster heb ik de beginselen van quilten geleerd. Later heb ik een aantal cursussen gevolgd om bepaalde technieken te leren en ik ben veel, heel veel uit boeken en via internet aan de weet gekomen.Ach en jullie weten wat er dan gebeurd. Je raakt verslaafd!


vrijdag 29 augustus 2008

De rust begint weer terug te keren

De vakanties zijn voorbij, alle logeerpartijtjes  (kleinkinderen, vriendin en Hilde)  zijn achter de rug. Als ik naar buiten kijk dan kan ik al heel goed zien dat de zomer al aardig op zijn retour is. Al wordt er voor het komende weekeind nog een paar mooie warme dagen voorspeld (moet het eerst zien). Als ik nu naar buiten kijk dan schijnt het ene moment de zon en dan ineens komen er weer een paar donkeren wolken langs.  Heb vanmorgen een van mijn UFO's maar te voorschijn gehaald en wil daar dit weekeind mee verder gaan.
P8294221
Het wordt een "crazy Vlisco". Ik had nog ruim 160 "bolletjes" liggen en een paar crazy blokken van Vlisco stof. Dus daar wil ik nu een crazyquiltje van maken... Moet nog een rand er aan maken van bolleltjes en een rand van alleen maar Vlisco stof. Het wordt wel een ddruk geheel maar dat mag met een crazy .

Geen opmerkingen: