Welkom op mijn blog.

Welkom op mijn Blog.


Quilten doe ik al een aantal jaren. Ik wist van het fenomeen "quilts" maar daar had je het ook mee gehad. Handwerken was nooit een hobby van mij. Het beperkte zich tot het maken van kinderkleding toen de kinderen nog jong waren. Tot, tijdens een vakantie in Denemarken ik één van de deelneemsters 's avonds in een stoel zag wegkruipen. Ze zat daar met lapjes te "prutsen" zoals ik dat toen omschreef. Omdat ik na die bewuste vakantie voor een jaar naar een revalidatiecentrum moest en ik 's avonds iets anders te doen wilde hebben dan lezen of tv kijken dacht ik dat dat prutsen ook wel iets voor mij kon zijn. Van Elze, de bewuste quiltster heb ik de beginselen van quilten geleerd. Later heb ik een aantal cursussen gevolgd om bepaalde technieken te leren en ik ben veel, heel veel uit boeken en via internet aan de weet gekomen.Ach en jullie weten wat er dan gebeurd. Je raakt verslaafd!


maandag 28 november 2011

Sint doet ook aan give-aways

.


Sinterklaas was aan het opruimen, want dat moet zelfs hij af en toe doen.
En toen vond hij onder in de zak iets leuk voor in een schoen.

Het is  wel een heel specifiek kadootje wat hij  heeft te schenken.
En daarbij moest hij gelijk aan een grote groep liefhebsters denken.

Die zouden bij het krijgen van deze give-away blij verrast zijn.
Want het krijgen van kadootjes vind immers iedereen fijn.

Maar hoe krijg ik het bij de goede kandidaat, peinsde de Sint.
Piet help me eens bedenken hoe ik de juiste quiltsters vind.

De Denk-Piet is toen druk aan het denken gegaan.
Want daarvoor heeft de Sint hem  op de payrol staan.

Pfff…… een advertentie? Alle verlanglijstjes, of alle blogs raadplegen.
Maar hellup, dat zijn er zeker een duizend of negen!

Sint, daar is geen beginnen aan, zuchtte Piet.
Voor 5 december lukt me dat echt niet.

En toen bedacht Piet het ei van columbus voor dit probleem:
Van al die blogs ken ik er in ieder geval , één!!!!

We vragen of de Sint-give-away daarop mag staan.
En ieder die mee wil doen meldt zich daar dan aan.

En dan bepaalt de Sint wie het kadootje  krijgt dit jaar.
En komt het helemaal goed voor elkaar.

Zo gezegd, zo gedaan en hier staat de oproep van de Sint
Als jij jezelf voor dit kadootje  een goede kandidate vindt

Laat het  dan even weten en plaats een reactie voor Sint en Piet.
En wie weet ben jij degene die binnenkort van deze surprise geniet!

Eén ding wil de Sint nog wel verklappen:
Het gaat om leuke quiltlappen!

 Sint en lapjes Piet.


 




20 opmerkingen:

Chris zei

Dag goeie Sint, dag zwarte Piet,
een Sint-give-away-site, die kende ik niet!
Maar sinds vandaag weet ik dat wel,
dus trek hier even aan de bel!
Ik denk dat ik mijn schoentje zet.
Bij voorbaat brengt me dat al pret!!

Miny zei

Dit wordt vast een lange rij,
ook ik zet graag mijn schoentje bij.

conny's quilts en creaties zei

Ha die Sint, wat een geweldig idee.
Ik doe daar natuurlijk graag aan mee.
Geweldig dat Piet en Sint ook snappen
dat quilters stapeldol zijn op lappen!

Unknown zei

Nou Sint, je weet dat ik graag quilt, dus breng maar......

Ria, zei

"Lapjes" is een toverwoord,
en in de quiltbranche veel gehoord;
Er worden kunstwerken mee gewrocht,
dus regelmatig nieuw ingekocht.
Maar zomaar krijgen, dát is een feest
vandaar dat je hier ook mijn deelname leest.

els koetsier zei

Ook ik doe graag mee.
Ben met lapjes altijd tevree.
Welke lapjes het ook mogen zijn
Zal hiervoor inschakelen mijn menselijk brein.
Om hier iets moois van te maken
Moet kunnen met de de vele taken.

Ineke Original zei

Wat leuk! Ik ben helemaal dol op give-aways! Ik heb schoenmaat 38. Maakt dat uit?

Floor zei

Een mooi kado van de lieve Sint,
is wat ik erg aardig van u vind.
En dan nog wel van die mooie lappen,
dat kost ons normaal wel vele flappen.
Ik zet mijn schoen en zing een lied,
een dikke kus voor zwarte Piet!
Groetjes,
Floor

Hennie Schutter-Weening zei

Ik kan niet zo mooi dichten, eigelijk helemaal niet, maar wil toch graag meedoen.
Geweldig lief van sinterklaas om hier een give-away te organiseren.

Groetjes Hennie Schutter

JOOSJE zei

He sint en piet, wat een leuk idee.
Bij ons de sint niet daarom doe ik graag mee.

Groetjes Joosje.

Klaske zei

Goed rijmen kan ik niet, dat kun je beter overlaten aan de lapjespiet..
Wat is die give-away een lief idee,
Ik doe graag mee....

liav zei

lapjes nooit teveel.
het liefst laat ik ze heel.
helaas lukt dat niet altijd
tot mijn spijt.
Doe graag mee met de give away

liav

qm zei

Goede Sint, wat een super idee
natuurlijk ding ik ook graag mee.
Want op lapjes ben ik heel erg dol
en vind mijn kast nog lang niet vol.

creanita zei

ook ik , kan altijd eem presentje gebruiken...
om te naaien of te ruiken....
en vind het heerlijk om te worden verrast...
en misschien past het bij iets in mijn kast.....

Anoniem zei

Dit is leuk en ik doe graag mee maar het rijmen laat ik aan anderen over.

Groetjes,
Rietje

Zonnebloemetje zei

Net als velen voor mij,
zeg ik net als zij:
een give-away,
wat een leuk idee!
mijn schoentje zetten deed ik alleen als kind,
maar het mag nu vast nog wel een keer van de Sint.

groetjes Lintine

Anoniem zei

Nog nooit van een give away sint gehoord ?
Volgens mij doet hij niets anders.
Maar een quilt sint met lapjes pieten is vast uniek.
Heel erg leuk idee je give away.

he de laatste 2 regels rijmen toch nog.

groetjes Ria.

wallie zei

hoi
wat een leuk idee
als beginnende quiltster wil ik graag een gokje wagen
groetjes uit een donker friesland

Jittina zei

Wie niet waagt, wie niet wint...
Dus bij deze alvast mijn dank, lieve Sint.
Voor deze geweldige giveaway.
Daar doe ik graag aan mee.

Anoniem zei

Ook ik doe mee aan de give-away
Sinterklaas, wat een goed idee
Leuk dat u ook aan ons quilters denkt
En één van ons mooie lapjes schenkt

Marlies