Welkom op mijn blog.

Welkom op mijn Blog.


Quilten doe ik al een aantal jaren. Ik wist van het fenomeen "quilts" maar daar had je het ook mee gehad. Handwerken was nooit een hobby van mij. Het beperkte zich tot het maken van kinderkleding toen de kinderen nog jong waren. Tot, tijdens een vakantie in Denemarken ik één van de deelneemsters 's avonds in een stoel zag wegkruipen. Ze zat daar met lapjes te "prutsen" zoals ik dat toen omschreef. Omdat ik na die bewuste vakantie voor een jaar naar een revalidatiecentrum moest en ik 's avonds iets anders te doen wilde hebben dan lezen of tv kijken dacht ik dat dat prutsen ook wel iets voor mij kon zijn. Van Elze, de bewuste quiltster heb ik de beginselen van quilten geleerd. Later heb ik een aantal cursussen gevolgd om bepaalde technieken te leren en ik ben veel, heel veel uit boeken en via internet aan de weet gekomen.Ach en jullie weten wat er dan gebeurd. Je raakt verslaafd!


donderdag 28 augustus 2008

De buit van 2 dagen met Hilde op stap

Ik heb nog beloofd de "oogst" van twee dagen shoppen te laten zien.
Maandag bij De Naaidoos heb ik drie boeken gekocht,
Boek1_3 Dazzling quilts gaat over het opleuken van quilts, apliceren, versieren etc. Een mooi boek die daar van houdt.
Boek2_2
Het tweede boek gaat over het op een bepaalde manier snijden van stroken ... heb het nog niet zo goed bestudeerd maar het is wel weer een techniek die ik nog niet ken.... Een mens is nooit te oud om te leren nietwaar....
Boek3
het derde boek gaat over het vouwen van stof en het eindresultaat lijkt een beetje op Atarshi....


Achtergrondstof_3
Verder een lap achtergrondstof  (de vlinder komt bij Stegeman weg) en
Paapjestof wat pakketjes met paapjesstof (die ik verzamel)...

Kasje2_3
En toen was het dinsdag.... en Heleen bleek uitverkoop te hebben. En ik zag dit kastje staan en  (het) was (letterlijk) VERKOCHT....

Pannel_2
Verder ook  nog een pannel en een geurzakje gekocht..... Het geurzakje had een heel leuk opschrift:
Friendship is like sewing.... one stich at the time.....
Oh ja, zou ik bijna vergeten. Ook nog een groot stuk tussenvulling. Ik geloof dat ik nu alles heb opgenoemd. behalve dan de kinderkleertjes voor mijn kleinzoon en een kadootje voor een vriend maar dat heeft niets met quilten te maken. Alhoewel, het kastje eigenlijk ook niet. Maar... misschien ga ik daar iets quilterigs in doen...

Geen opmerkingen: